De Paus is geland. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu De Paus is geland. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu

De Paus is geland.

Blijf op de hoogte en volg jos

04 December 2012 | Gambia, Kololi

bij aankomst in Banjul airport om 22:00 stond Willeke op me te wachten, snel naar het hotel "Paradise suites" nou ja Paradise..... het is een beetje overdreven! op 2 na deden de lampen het niet, de airco ook niet, een dooie muis op de grond, geeneen kast die sluit en ga zo maar door.
Ik voelde me meteen weer thuis in Afrika.
daarna de hort op. naar Chilli's waar een vriend van Willeke de eigenaar is.
naar diverse shotjes en Julbrews was het toch later dan ik dacht en om 02:00 uur had ik de pijp leeg, naar huis dus.
de dagen daarop hadden een beetje hetzelfde karakter, eten drinken ,overdag wat contacten bezoeken en nieuwe vrienden maken.
Marcel en Hans, dit waren mijn ontbijt maatjes .
Hans een 60er is door de wol geverfde Gambia ganger .
Hans is een jeugd en jongerenwerker die in zijn verleden in 4 jaar tijd zijn gezin heeft verloren, ondanks alles blijft hij optimistisch en geniet van het leven.
Marcel is een leuke gast van bijna 40 die in zijn leven het geluk en rust nog niet heeft gevonden.
Marcel heeft via een bekende en internet een leuke dame leren kennen die Haddy (34 jr) heet.
Marcel heeft nog weinig gereisd en dit is voor hem de eerste keer in een vliegtuig.
Hans en ik keken elkaar aan en dachten....Ojee.. dit wordt leuk.
en het werd leuk, we hebben stiekem gelachen , maar we zagen hem ook groeien, dag bij dag kreeg hij steeds meer zelfvertrouwen, misschien ook door de wijze woorden en advies die hij van zijn ontbijtmaatjes kreeg.
8 dagen is niet lang, en om een meisje te leren kennen is dit veel te kort, en omdat de verwachingen misschien te hoog waren gespannen liep het vrijdag avond mis, we waren met een hele groep in een discotheek toen de bom barste, jammer Haddy was best leuk in onze ogen.
De volgende dag tijdens ontbijt had Marcel een beetje spijt en belde haar op, het werd een "kiss and make up" verhaal .met een nieuwe liefde, een hoop wijze woorden vertrok marcel weer richting Nederland.
Ook namens Hans...We zullen hem missen.

De kinderen waren weer uit het huisje toen ze mij zagen, af en toe lijk ik de paus wel!
Of zou het komen dat ik altijd wel wat leuks bij me heb?
dit keer had ik 10 iphone kopieen bij de ik bij de Action voor 98 cent heb gekocht.
In ieder geval de kinderen waren blij en gelukkig, iedere keer schrik ik wel een beetje hoe Isatou weer verslechterd.
Jammer, maar ze geniet! ze geniet van de spelende kinderen de lange verhalen met haar beste vriendin Maku.
Willeke en ik hebben het plan opgepakt om een soort van snoezelruimte te maken met licht en geluid.
we zijn er nog mee bezig maar dat komt wel goed.
Foto's daar heb ik nog geen tijd voor gehad, maar die komen nog wel.
Sorry mensen maar ik mis Nederland nog niet voor een meter.
Ondanks dooie muizen en slechte koffie.

Vandaag hebben we Cherno in de watten gelegd.
Cherno heeft af en toe aandacht te kort, vanwege zijn zusje Isatou.
Vandaag geven Willeke en ik hem een VIP behandeling, zwemmen eten en drinken in het hotel en een warm bad, volgens mij is dit de eerste keer dat hij een warm bad heeft gehad.
hij geniet nu en is de koning te rijk.



  • 04 December 2012 - 19:18

    Wiep:

    Goed bezig pap!! Ik zou NL ook niet missen als ik jou was, hier is er geen bal aan! Niks geen dooie muizen! X

  • 05 December 2012 - 12:12

    Steven:

    Onwijs goed dat je dit doet. Nog veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

huidige reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2012

satteliet en sambucca

06 December 2012

isatou geniet en wederopstanding van Gary Glitter

04 December 2012

De Paus is geland.

24 November 2012

Nog een 2 dagen

24 November 2012

Nog een 2 dagen
jos

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 70941

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 21 December 2011

huidige reis

Landen bezocht: