Houten Kop. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu Houten Kop. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu

Houten Kop.

Door: Jos Laurenssen

Blijf op de hoogte en volg jos

08 December 2011 | Gambia, Kololi

Woensdag 7 dec.

Naar school,
Met een beetje een houten kop staan we op.
Het was gezellig gisterenavond.
We passen ons al goed aan, dat afspraak was om 9 uur het is 10 uur geworden.
We rijden nog steeds onverzekerd rond, en ook in Afrika is dat niet slim.
Dus we gaan eerst naar Yousupha de loco burgemeester van KMC , dat is het district waarin we ons bevinden.
Hij heeft ons ontheffing gegeven totdat wij onze verzekering rond hebben,
Even later staan we op school.
De Bisschop is er ook, een oude man die wordt rondgeleid door Lucy en nog wat andere hooggeplaatste geestelijken.
Ondanks we elkaar niet kennen wist hij wie ik was, ( of dat gunstig is weet ik niet)
De afspraak is gemaakt, volgende week mag ik op audiëntie komen.
Het weerzien is weer hartelijk met de kinderen en Lucy, en tot min verbazing staat er een afdak waaronder de kinderen kunnen eten.
Het lijkt verdomt veel op het afdak dat ik toen der tijd heb laten tekenen.
Maar het staat er! En is betaald door Ryan Kelly, een weldoener uit England.

De tijd begint te dringen omdat we nog een bezoekje willen brengen aan de Familie Colley. We lopen een militair kamp op en ze zien ons al in de verte aankomen.
Raar he, 2 blanken tussen 200 soldaten….
Het bezoek is kort, Mariama is in Guinee Bissau naar haar tante voor zaken, en komt pas terug over 2 weken, en vader Colley is aan het werk.
Maar we hebben weer een missverkiezing te pakken.
16 december is er een casting-ronde voor foto modellen, en de zus van Mariama doet mee!
En deze keer WEL met badpakken. (jammer Petry).

Daarna nog snel wat eten en we gaan op weg naar het strand met de kinderen.
Onze autist Buba houdt de gemoederen bezig en de oppassers.
Hij loopt nogal graag weg.
De kinderen hebben plezier en we hebben hun ijs belooft dus hun dag kan niet meer stuk.
En dan douchen en voor de TV, alleen er is geen beeld, er is wat sneeuw met iets van onduidelijke contouren op het beeld.
Bij nadere inspectie is de Antenne in vergaande staat van ontbinding.
Morgen gaan we dit fiksen..
Dan gaan we op weg naar Binnis.
Met z’n drieën, John . Geert en ik.
Het is later geworden dan we hadden beoogt, ze hebben ons nog net niet buiten hoeven te gooien, zo gezellig was het.

• 08 December 2011 - 14:44

Heleen:

Volgende keer toch maar een echte Hollandse bezem meenemen....dan kunnen ze jullie Binni's uitvegen! Fijn dat het goed gaat daar! Veel plezier!

• 08 December 2011 - 21:57

Denise Rebel:

Hey jos ik zie en lees dat je veilig bent aangekomen, geniet van je tijd in het mooie gambia. groetjes denise

• 12 December 2011 - 16:51

Mrjan:

Elke keer weer leuk om te lezen wat je allemaal weer mee maakt !
    groetjes