krokodillen en lekke banden - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu krokodillen en lekke banden - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu

krokodillen en lekke banden

Door: jos

Blijf op de hoogte en volg jos

16 Juni 2010 | Gambia, Kololi

Woensdag
naar Kanalai
Deze dag is voor de kinderen en we gaan naar de president zijn geboordtedorp.
Er zijnt een dierentuin te zijn en dat leek ons wel leuk.
13 man is de bus en daar gaan we. Na 15 kilometer haalde ik een auto in die stapvoets reed , promt werd ik door een overijverige agent aan de kant gezet en deed alsof ik een moord had begaan.
Dus met z,n allen naar het politiebureau in Brikama ( een van de weinigen die ik nog niet kende, ) waar ik een "standje " kreeg.
Ik mocht daar niet inhalen! zei meneer agent. ik vroeg toen " waar staat het bord dan dat ik niet mag inhalen?"
Hij antwoorde" dat staat er nog niet maar daar wordt aan gewerkt" maar iedereen weet dat je daar niet mag inhalen.
Dit is logica waar je niet tegen op kunt?????
na 15 min konden weer op weg.
2,5 uur later stonden we Kanalai, via het hotel aldaar moesten we nog over de prijs onderhandelen, 1000 DLS intree voor de dierentuin en 2000 DLS voor eten.
We betreden het terrrein van de President waar het "park" ligt.
We waren snel klaar! 1 dromedaris, 2 krokodillen, 3 hyena,s , 3 zebra,s een kudde ezels en 5 struisvogels, dat was het!
Dan maar eten, de kinderen hadden honger 8 x kip met frites en rijst.
Het werd een waar slagveld, maar de kinderen genoten en vooral van het speeltuintje aldaar.
Het is 4 uur en tijd om naar huis te gaan....... echt niet dus de band rechts achter was compleet aan gort, en tot mijn grote schrik haaden we geen reserve wiel.
Een paar weken geleden had Sol de band laten maken en in de schuur gezet!!!!
het is natuurlijk ook mijn schuld ,ik had dit moeten controleren.
Na veel telefoontjes en 2 uur wachten hadden we een band, die hier zeker voor de APK zou worden afgekeurd.
Echter we hebben geen keus, de band had hij van een vriend zijn busje afgehaald omdat die man toch geen geld had voor brandstof.
na veel onderhandelen mochten wij de band hebben voor 360 DLS ( 10 euro).
toen de sok erin en na 2,5 uur waren net voor het pikedonker thuis.
De kinderen doodmoe, evenals de chauffeur. Het was voor een groot gedeelte een DAKAR-rally.
Het einig waar ik aan kon denken was een koude douche en een ijskoud biertje.
Samen met Roel een pilsje gepakt in zijn "stamkroeg annex retaurant annex levensmiddelen shop annex computeronderdelen anenex.....alles behalve spijkers.
De muziek te hard en toespraak van de president op TV met hetzelfde volume ertussendoor, mensen dansen, eten en maken plezier.
Het perfekte einde van een dagje Gambia.
Woensdag,
09:00 uur,
Brood halen bij Al-Hadi.... wat ziet mijn oog! staan de andere band van de bus slap.
Mutar onze andere watchman is nu bezig ze te repareren en Albai verschijn met de Jeep.
De Jeep verloor remolie, er was een rubbertje van de verdeler kapot.
Dus we kunnen weer.
Vandaag weer een drukke dag,Naar Banjul voor een afspraak met de NGO-directeur,ophalen van een nummerplaat voor de Jeep, een afspraak met de burgermeester van Banjul en de loco-burgermeester van Kanifing.

helaas nog geen goede foto's maar ik doe mijn best.


  • 16 Juni 2010 - 13:47

    John:

    Ja goed bezig ... oom agent een beetje op stang jagen.

    Mooie verhalen ... doorgaan zo!!
    We hebben het er uitgebreid over als je weer terug bent.

    Groet

  • 16 Juni 2010 - 15:16

    Heleen:

    Ik dacht al, hij is al langer als een week in Gambia....Geen bezoek aan het politiebureau! Kenden ze je nog? Heel veel succes in Banjul bij de meneer van de NGO. Veel (ja ho, niet teveel) plezier,
    Heleen

  • 17 Juni 2010 - 04:23

    Henk Jonker:

    Hoi Jos,

    Mooi om de verhalen te lezen het is weer zo echt Gambia! Succes met het leggen van de nodige contacten.
    En doe iedereen de groeten,

    Henk

  • 17 Juni 2010 - 19:10

    Lian:

    Hey Jos,
    Het zit er volgens mij weer bijna op. Wat een belevenissen toch allemaal en daarnaast heb je toch weer een hoop gedaan. Alvast een goede vlucht terug gewenst! Greetz, Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

huidige reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2012

satteliet en sambucca

06 December 2012

isatou geniet en wederopstanding van Gary Glitter

04 December 2012

De Paus is geland.

24 November 2012

Nog een 2 dagen

24 November 2012

Nog een 2 dagen
jos

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 70952

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 21 December 2011

huidige reis

Landen bezocht: