De vlucht. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu De vlucht. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu

De vlucht.

Door: Jos Laurenssen

Blijf op de hoogte en volg jos

06 December 2011 | Gambia, Kololi

on 7:00 uur vlogen we richting banjul, moe , een beetje slapen in het vliegtuig zou welkom zijn.
Niets van dat.
Langs John zat een praatgrage jonge Belg,een ambtenaar van de stad Brugge. Hij zei niet welk departement, maar wij denken zelf dat hij bij de groenvoorziening werkt. , dus slapen? nee daar kwam niet veel van.

na een onstuimige landing, en vliegensvlug door de douane te zijn geslipt, toen stonden we buiten.
Geen Marie te zien, die zat nog in de lodge en had ons iets later verwacht.
Na 25 minuten kwam yaya ons ophalen en we gaan richting de lodge de jeep op halen en de kinderen begroeten.

Het is weer een warm onthaal!

het was toch weer even schrikken met de toestand van Isatou.
Het liefste meisje met de mooiste ogen van Gambia heeft sinds mijn laatste bezoek weer flink ingeleverd. ze lijd aan een zeldzame en agressieve vorm van spierdystrofie, en zal binnen 2-3 jaar te komen overlijden net als haar jongere broertje Cherno die ook bij ons verblijft.

dit keer was ik even sinterklaas, en bracht kadootjes mee voor hun, tot groot plezier.

En toen naar Binnis voor een koud glas bier ,HEERLIJK! het zal vanavond niet laat worden, we zijn moe van de reis, We lijken wel een stel oude mannen. maar dat geld alleen voor vanavond!

• 06 December 2011 - 14:55

Jack:

Hey broerje,

Alles goed? De volgende keer als je als je smorgen vroeg vertrekt vanaf schiphol, moet je maar geen redial meer indrukken op je telefoon!
    Het was TAKKE VROEG om vanuit je broekzak mee te luisteren, maar zo heb je wat aan de dag zullen we maar zeggen!
    Werk ze daar en hopelijk heb je nog wat tijd over voor vakantie.

Groetjes van ons.

• 06 December 2011 - 20:56

Mirjan:

Deze kids hebben je hard nodig. Maar daar zul je alles aan doen om ze gelukkig te maken. knuffel

• 07 December 2011 - 10:10

Jan Van As:

Vanmorgen hadden we hier een zwaar onweer met zware hagelbui, en ik was in bos en dacht: "Had ik toch maar meegegaan naar Gambia !"
    Ik stuur wel een mailtje over de filmtechniek enzo ..
    Veel plezier en arbeidsvreugde !!!!

• 07 December 2011 - 10:41

Wouter:

Ha Jos,

Zit jij net ergens in Afrika, rijd ik vanmorgen tegen een Volvo 460, alletwee total loss, tenminste waarschijnlijk ook mijn Mitsubishi. Maar geen mensen gewond gelukkig en zijn fout.

Andere ontberingen dan de voor de mensen die jij daar hulp biedt.

Alle goeds gewenst, gr Wouter

• 15 December 2011 - 20:27

Anitha Wagemans:

Hoi Sinterklaas,
    ik snap dat Marie jullie nog niet had verwacht... sinterklaas = stoomboot!