russisch roulette. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu russisch roulette. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jos laurenssen - WaarBenJij.nu

russisch roulette.

Door: Jos Laurenssen

Blijf op de hoogte en volg jos

12 December 2011 | Gambia, Kololi

Het weekend hebben we rustig gehouden.
zaterdag laat op, rustig ontbijten en naar de garage van Ismaila.
Er zijn een paar banden aan vervanging toe van de jeep.
De jeep huppelde als een goedkope hoer op de weg omdat de staalgordel in de band aan gort was.
Dus we hebben geen reserve band meer.
Rechtsvoor zit vol met scheuren en dus "klap" gevaarlijk.
De koppeling zit ook wat laag en er zijn nog wat kleine dingen aan de stoelen.
Ismaila was er niet maar zijn monteur ablai was er wel en zou dit wel repareren.
na 2 uur rijden we weer weg richting de lodge.
De koppeling en de stoelen zijn gemaakt.....maar nu werkt de claxon niet meer!!!
2 dingen gemaakt en 1 gemold.
noem het maar progressie.

s,avonds waren we uitgenodigd voor een "hunting" party in Bakothe.
Vraag met niet wat het precies is, maar het heeft te maken met de duivel.
Er danst als een duivel verklede man en de omstanders gooien dan geld naar de duivel om hem te vriend te houden.
John wou het geld wat oprapen, echter dat werd hem sterk afgeraden.
Foto,s maken was ook uit den boze kwam ik achter.
afijn na een 2 uur getrommel te hebben aangehoord en al ons geld te hebben weg gegooid weer richting een echte gambiaanse snackbar.
Een belevenis op zich, helaas ontbreken de foto,s
Maar stel je voor: een ongure bar met jaren 60-70 muziek op de achtergrond, obscuur verlicht, ventilators aan het plafond met meer ongedierte aan de bladen als in een dood konijn dat al drie weken ligt te rotten.
en in de keuken brand een 9 watt lampje waar ons voedsel word bereid.
Het was ...laten we zeggen net zoiets als een russisch roulette, we hadden namelijk kip met friet besteld . (er was niets anders meer).
We hebben het overleeft.
Vroeg naar bed, we hadden beide geen zin meer om weer de beest uit te hangen, jaja we worden een dagje ouder.

De zondag hebben door gebracht bij Betsy en Ismaila, het was gezellig, en weer vroeg naar bed nouja, het werd voor mij toch nog 1 uur aan de bar van onze lodge "easy time"
Stel je voor een Hollander een spanjaard die geen woord engels spreekt, 2 engelsen met een accent
van jawelste en nog een gambiaanse schone achter een paar grote potten bier.
Hoe multicultureel wil je het hebben.
En waar ging het over.... voetbal...Fuck.
Dan maar naar bed morgen is het weer vroeg dag en ik heb een afspraak met de bisschop.

Doei.

• 12 December 2011 - 19:58